Feedback Workshop voor grote groepen

20 tot 200 deelnemers | succes verzekerd!



Film over XXL Workshop


Reacties van deelnemers over de Feedback Workshop


This is the best corporate training I've seen to date internationally!
Anna Zmerzlaya, ING

Lekker tempo, confronterend, gedwongen om uit je comfort zone te stappen.
Gerda Rengers, ServicePartners Nederland

Ik kan nu gewoon beter communiceren met mijn collega's!
Luciana Soares Guaraes, Concorde


Waarom een XXL Workshop Feedback geven en ontvangen?

Veel organisaties hebben te maken met één of meer situaties, zoals hieronder beschreven. Deze hebben een sterk negatief effect op de resultaten van een bedrijf.
  • Er wordt veel niet uitgesproken, dus er blijft veel onder de tafel. Dit heeft een negatieve invloed op de sfeer en daarmee op de effectiviteit van het werk.
  • Omdat medewerkers weinig opbouwende kritiek en complimenten krijgen, weten ze ook niet goed waar ze zichzelf kunnen verbeteren.
  • Medewerkers praten meer over elkaar dan met elkaar en dat heeft een nadelig effect op de werksfeer.
  • Medewerkers durven elkaar niet aan te spreken, omdat ze bang zijn de relatie te verstoren. Hierdoor blijven dezelfde problemen iedere keer terugkomen.
  • Medewerkers willen wel, maar weten niet goed hoe elkaar opbouwend aan te spreken.
  • Complimenten geven gebeurt niet veel, terwijl het een krachtig middel is om medewerkers te motiveren.
  • Medewerkers weten niet goed om te gaan met kritiek die ze krijgen, ook als deze opbouwend is bedoeld. Ze ervaren het snel als een persoonlijke aanval en gaan JIJ-bakken.
Een XXL-Workshop 'Feedback geven en ontvangen' zorgt ervoor dat een grote stap gezet wordt om deze problemen te verhelpen en daarmee om de resultaten van uw bedrijf significant te verbeteren.

Wat is een XXL Workshop Feedback geven en ontvangen?

  • Grote groep in korte tijd: Een XXL Workshop 'Feedback geven en ontvangen' is een korte training van twee dagdelen voor een grote groep (20 tot 200) medewerkers. Er kan ook één dagdeel getraind worden.
  • Dynamisch: Het is een zeer dynamische workshop, waarbij de verschillende onderdelen elkaar in hoog tempo opvolgen, zodat er geen tijd is om in te dutten.
  • Concreet en leuk: Er worden concrete nieuwe vaardigheden aangeleerd op een leuke, soms hilarische manier; waardoor de resultaten nog lang blijven hangen.
  • Interactief: In de Workshop worden korte stukjes met wetenschappelijk bewezen theorie afgewisseld met oefeningen in drietallen, filmpjes en vragen uit de zaal.
  • Maatwerk: Door uitgebreide intakes met opdrachtgever en drie deelnemers, wordt de XXL Workshop volledig op maat aangepast aan uw concrete situatie. Hiermee wordt de effectiviteit van de Workshop sterk vergroot.
  • Zelfde taal: De gehele groep leert tegelijk hetzelfde, waardoor collega's elkaar vervolgens kunnen aanspreken in dezelfde 'taal'.
  • Positieve energie: Ook geeft de XXL Workshop een boost aan positieve energie, waardoor teambuilding ontstaat.

Welke onderwerpen worden behandeld in de XXL Workshop Feedback geven en ontvangen?

Onderwerpen sessie 1: Waarom en hoe geef je feedback?
In de eerste sessie worden de volgende onderwerpen behandeld:
  • Wat is feedback geven en wat is het zeker niet?
  • Waarom is het geven van complimenten en opbouwende kritiek zo effectief? Wat zijn de voor- en nadelen?
  • Hoe geef je concreet een collega opbouwende kritiek, zodanig dat hij/zij er wat aan heeft en de relatie in orde blijft?
  • Hoe geef je een collega een compliment, waar hij/zij echt iets aan heeft?
  • Hoe ontvang je kritiek het beste en wat zijn daarbij de valkuilen?
Onderwerpen sessie 2: Hoe krijg ik mezelf zover om feedback te geven?
In de tweede sessie worden de volgende onderwerpen behandeld:
  • Ook al weet ik nu 'hoe' feedback te geven, toch doe ik het niet. Wat houdt mij tegen om feedback te geven?
  • Hoe verander ik mijn eigen gedrag zodanig, dat ik meer doe wat ik wil?
  • Hoe ga ik om met moeilijke situaties zoals: emotionele reacties, dominante collega's, 'JIJ-bak'-reacties?
  • Hoe geef ik effectieve opbouwende kritiek aan verschillende soorten karakters?

Hoe krijg ik meer informatie over deze XXL Workshop?

Klik hier om contact op te nemen voor meer informatie. Er zal zo spoedig mogelijk contact met u worden opgenomen.

Antwoorden op meest gestelde vragen

Hoe lang duurt deze XXL Workshop? De XXL-workshop 'Feedback geven en ontvangen' bestaat uit twee losse dagdelen van 4 uur met een korte oefenperiode ertussen van ongeveer twee weken. Afhankelijk van de behoefte kan er ook één dagdeel worden getraind.

Is het leereffect van deze grote workshop niet heel klein? Integendeel. Deelnemers luisteren niet alleen naar mooie theorieën, maar passen deze ook direct groepsgewijs toe. Zo ervaren ze het verschil tussen hun 'oude aanpak' en het nieuwe gedrag. Deze ervaringsgerichte manier van leren is een beproefde en effectieve leermethode. Herkenbare situaties en voorbeelden van andere deelnemers vergroten het leereffect alleen maar.

Hoe groot kan een groep voor een XXL-workshop zijn? XXL-workshops zijn bedoeld voor groepen van 20 tot 200 deelnemers. De leeftijd van deelnemers varieert van 15 tot 95 jaar.

Is deze XXL-workshop geen zweverige toestand? Integendeel. XXL-workshops zijn nuchter en praktisch. Met concrete aanwijzingen en praktische tips voor nieuw gedrag wordt tijdens de workshop meteen geoefend.

Reacties Feedback Workshop
reacties
Hele leuke workshop. Continu afwisseling tussen theorie en praktijk. Heel veel tips zijn concreet bruikbaar in veel situaties! Alle theorie is verder goed onderbouwd, bij veel trainingen is dat wel anders. Aanrader!
Remy Bruijnzeel, Accountmanager, Daiichi-Sankyo Nederland


Gratis Eboek!
E-boek BOEIEN! 1e deel gratis
Echt? Ja echt!
Boeiend presenteren is een vaardigheid en die kun je net zoals fietsen gewoon leren. Hoe? Dat wordt je met dit boek stap voor stap duidelijk.

Reacties Feedback Workshop
I think this is the best corporate training I've seen to date internationally! Excellent workshop, highly engaging speach, long-lasting lessons and impression.
Anna Zmerzlaya, Market Risk Analyst, Grote financiële dienstverlener

Ik heb veel geleerd en vond de presentatie helder en to the point. Het heeft me veel handvatten gegeven om effectiever feedback te geven.
Kim Lampe, Credit Risk Officer, ING

reacties
Ik vond de workshop een op een hele luchtige manier gegeven. Was een verademing ten aanzien van andere workshops die ik heb gehad. Dit is de eerste waar ik drie uur lang de gedachten bij kon houden. Normaal ben ik na 15 minuten al 'weg'
René Konink, Consulent Intake & Advies, Stadsbank Oost Nederland

Lekker tempo, confronterend, gedwongen om uit je comfort zone te stappen.
Gerda Rengers, Intercedent, ServicePartners Nederland

Ik was aangenaam verrast door het interactieve karakter van de training en de gedreven performance van Reinoud. Hierdoor ontstond een levendige discussie, uitwisseling van meningen/waarderingen, conform de gepresenteerde "rules" m.b.t. Feedback waarbij naar mijn mening allen de training als zeer prettig en leerzaam hebben ervaren.
Huib de Vries, Service Delivery Manager, Xerox Nederland.

Ik vond het zeer interessant een leerzaam. De training werd met vol goede energie gegeven en ik heb zeker veel geleerd en kan nu beter communiceren met mijn collega's.
Luciana Soares Guaraes, Professioneel vertaler, Concorde

Ik heb de workshop als leerzaam en interactief ervaren. En het heeft mooie bouwstenen opgeleverd voor mijn team.
Wilma Nummerdor, Hoofd Collections, Alfam

Hele leuke workshop. Continu afwisseling tussen theorie en praktijk. Heel veel tips zijn concreet bruikbaar in veel situaties! Alle theorie is verder goed onderbouwd, bij veel trainingen is dat wel anders. Aanrader!
Remy Bruijnzeel, Accountmanager, Daiichi-Sankyo Nederland

Reinoud is een ervaren trainer die goed inspeelt op de actualiteit en wat er op het moment zelf gebeurt. Bovendien kan hij scherp waarnemen en geeft hij dit op een juiste manier terug. Hij brengt snel energie in een groep en is in staat in korte tijd een basis van vertrouwen neer te zetten waardoor er goede resultaten kunnen worden bereikt.
Martine Stouten, afdelingshoofd Ruimtelijke Zaken en Openbare Werken, Gemeente Binnenmaas

Reinoud heeft een gepassioneerde workshop vol energie gegeven. Door het geven van eigen voorbeelden creert hij een sfeer van vertrouwen waarin medewerkers zichzelf meer bloot willen geven. Het volgen van de workshop met niet directe collega's leidt tot nieuwe inzichten.
Ryan Bark, Sales Manager, Xerox Nederland